Alles begint met degelijk onderzoek

Weten is het halve werk

Je moet duidelijk van tevoren weten wat je wilt gaan adverteren. Het is echt heel belangrijk om een doel voor ogen te stellen. Er zijn zoveel mogelijkheden dat het soms moeilijk kiezen is en er al snel chaos ontstaat. Je moet echter voor ogen houden dat er niemand iets aan heeft als je website over verzekeringen gaat en je gaat adverteren voor luxe cruise reizen. Dit is niet rendabel, hiervoor komen eventuele klanten tenslotte niet naar jouw website! Leg meteen ook een doelgroep vast naar wie je je wil richten (bv jonge vrouwen en fashionista's indien je een blog over mode wil opstarten met daarop reclame over mode artikelen). Zo is het makkelijker focus te houden.

Alles draait om content

Een website of ander platform heeft een onderwerp nodig. Wat is je passie, waar weet je veel van, of waar wil je veel over leren? Dat wordt je onderwerp.
Zorg ook voor inhoud die waarde biedt zodat je zoveel mogelijk lezers kan interesseren. Goede inhoud (content) op je website is cruciaal om bezoekers naar je website te krijgen. Je website wordt door relevante inhoud geloofwaardig en waardevol. En omdat je een onderwerp hebt gekozen, waarover je veel weet of wilt leren, moet het niet moeilijk zijn om voldoende goede artikelen te schrijven.

Ongeacht je onderwerp, schrijf je dan teksten waarin je je bezoekers voor een bepaald product of dienst warm maakt zodat een kans ontstaat dat ze het willen aankopen. Dit kan door uitgebreid te vertellen over een product wat je zelf hebt gebruikt of de voordelen van bepaalde producten te beschrijven. Eigenlijk ben je namelijk een verkoper op je eigen website! Zorg er echter altijd voor dat je niet te dwingend overkomt. Hier houden bezoekers niet van.

naar de volgende stap doorgaan:
2. Website

categorie: